Generator- en aandrijvingsmotoren
Om een grote wagen een goede versnelling te geven, moeten de motoren krachtig en compact zijn. De generatormotor produceert elektriciteit die opgeslagen wordt op de batterij.
De Honda hybrides leveren responsieve prestaties en waarborgen een zuinig verbruik en veel lagere emissiewaarden.
In de huidige en toekomstige milieubewuste wereld hanteren de emissienormen voor moderne wagens steeds strengere waarden.
Nieuwe voorschriften hebben de rijkosten al doen stijgen en die tendens zal morgen ongetwijfeld sterker worden. De tijd is dan ook rijp voor hybride energie en de populariteit van deze wagens zal nog toenemen omdat hybride wagens ook een aanzienlijk zuiniger brandstofverbruik en lagere CO2-emissies waarborgen dan voertuigen met traditionele brandstoffen. Het is eigenlijk doodeenvoudig: hybride auto's hebben een definitieve plaats verworven en leveren bovendien aanzienlijke besparingen op.
Onze expertise na jaren van ontwikkeling van hybride auto's is gebaseerd op creativiteit, innovatie en permanente verbetering. In 1999 lanceerden we met de Insight eerst de hybride aandrijvingstechnologie. We hebben deze technologie daarna aanzienlijk verbeterd om ons gamma van hybride auto's steeds verder uit te breiden.
Dit is onze nieuwe generatie vierwielaandrijving waarin het voertuig een benzinemotor combineert met een grote elektrische motor voorin en twee elektrische motoren achterin. Deze bijzondere hybride aandrijving levert een grote bijdrage tot de superieure prestaties in de bochten en bij het remmen, en is bovendien zeer brandstofzuinig. Daarom noemen we het ook een Super Handling – All-Wheel Drive.
Een zeer responsieve en soepele rijervaring dankzij een zelfdenkend systeem.
De fantastische NSX. Onze superhybride met Super Handling All-Wheel-Drive. De combinatie van de onmiddellijke koppelrespons, geproduceerd door de drie elektrische motoreenheden, met de V6-benzinemotor levert verbluffende prestaties en besturing op.
De hybride versie van de Honda CR-V, de populairste SUV ter wereld, doet haar intrede in Europa.
We noemen het de intelligente Multi-Mode Drive. Het systeem schakelt tussen drie modi naargelang de rijomstandigheden en het wegtype.
Eenvoudig uitgedrukt: onze geavanceerde hybride wagens combineren de voordelen van benzinemotoren met de troeven van elektrische motoren. Ze werden speciaal ontworpen om veel zuiniger te functioneren door de brandstofzuinigheid van een benzinemotor te koppelen aan de kracht van elektrische motoren. Ze werken harmonisch en naadloos samen om een soepele kracht en een responsieve versnelling te bieden wanneer u ze nodig hebt.
Op basis van het i-MMD twee-motoren-systeem hebben we onze eerste mainstream hybride SUV gemaakt die verkocht zal worden in Europa als volledig nieuwe Honda CR-V. Dankzij onze befaamde topkwaliteit, veelzijdigheid en een toonaangevend ruim interieur zult u in deze nieuwe CR-V op een bijzonder zuinige manier nieuwe horizonten ontdekken. De wagen werd gebouwd rond een 2,0 liter benzinemotor met Atkinson-cyclus en onze unieke hybride aandrijving.
De Direct Drive motoreenheden van de NSX maken deel uit van de technologisch meest geavanceerde motor die we ooit hebben gebouwd.
De Honda i-MMD hybride aandrijving levert een sterke, onmiddellijke respons via twee elektrische motoren voor een echt opwindende rijervaring. Maar niet alleen dat elektronische koppel is een opvallende troef omdat onze hybride voertuigen u immers het beste van twee werelden bieden. Dit type van intelligente aandrijvingstechnologie zal automatisch en naadloos schakelen tussen de elektrische energie bij lagere snelheden en de benzinekracht bij hogere snelheden en dit op de meest efficiënte manier.
De ervaring van het rijden met een Honda hybride is absoluut uniek. Niets is vergelijkbaar met het kalme en serene gevoel bij die rustige aanloop in de elektrische modus. Dan grijpt de benzinemotor in. De overgang verloopt altijd rustig en soepel. U zult zich zelfs afvragen of die motor wel gestart is.
Een fantastisch voordeel van deze hybride is dat u nooit wanhopig op zoek moet naar een oplaadstation of dat u thuis geen speciaal stopcontact moet installeren. Tijdens het rijden laadt de motor de batterij continu op. U moet dus alleen maar benzine tanken, zoals bij een normale auto. Doodeenvoudig.
Met een hybride betaalt u minder brandstof en bespaart u dus geld. Een lager brandstofverbruik staat ook borg voor lagere emissiewaarden: veel beter voor uw portefeuille en voor het milieu.
Vijf jaar lang of 100.000 km ver, naargelang van het gebruik van uw wagen, u hoeft zich geen zorgen te maken. De Honda i-MMD batterij is immers volledig gedekt door een uitgebreide en veelomvattende garantie. We laten u nooit in de steek.
Het i-MMD (intelligent Multi Mode Drive) systeem bepaalt hoe de benzinekracht en de elektrische energie op de meest efficiënte manier worden gebruikt. De bestuurder moet dus nooit schakelen tussen de drie rijmodi: elektrische aandrijving, hybride aandrijving en motoraandrijving.
Bij elektrische aandrijving krijgt de propulsiemotor zijn energie alleen van de batterijen. Dit levert een superstille rijervaring met lage emissies op.
Bij hybride aandrijving levert de benzinemotor vermogen aan de elektrische generatormotor die op zijn beurt vermogen aflevert aan de elektrische propulsiemotor. Alle overtollige vermogen van de benzinemotor wordt teruggeleid naar de generatormotor om de batterijen op te laden.
Bij motoraandrijving worden de wielen aangedreven door de benzinemotor. Er is een "on-demand" boost met piekvermogen beschikbaar via de elektrische motor als u bijvoorbeeld snel moet inhalen.
Deze geavanceerde Honda hybride componenten creëren samen een volledig nieuwe rijervaring.
Wat is hybride technologie? Hoe werkt het? Hoelang gaan de batterijen mee? Het antwoord op deze en nog veel meer vragen vindt u terug in de veelgestelde vragen over Honda hybride.