WAT IS i-MMD HYBRID?
Dit staat voor het intelligente Multi-Mode Drive - Honda hybride prestaties. Het is onze nieuwe hybride aandrijving met drie rijmodi: Engine Drive, Hybrid Drive en Electric Drive (EV). Deze aandrijving is responsief, soepel en efficiënt ... de hybride die u voelt.
HOE WERKT HYBRIDE TECHNOLOGIE?
De onderstaande antwoorden helpen u Honda hybride prestaties beter te begrijpen. De essentie en voordelen van het intelligente Multi-Mode Drive-systeem: verschillende modi, opwekking van energie, opladen van de batterij en de verfijnde, stille maar aangename rijervaring.
Hybride prestaties
Hoe werkt i-MMD?
De intelligente Multi-Mode Drive is een hybride systeem dat een benzinemotor, twee elektrische motoren en een lithium-ionbatterij combineert. Afhankelijk van de omstandigheden selecteert en schakelt het systeem automatisch tussen drie rijmodi zodat optimale prestaties en efficiëntie altijd verzekerd zijn.
Wat zijn de drie rijmodi?
A) Engine Drive, B) Hybrid Drive en C) Electric Drive (EV): A) In Engine Drive zorgt de benzinemotor voor de aandrijving van de wagen, zoals tijdens langdurig rijden aan hoge snelheden; B) in Hybrid Drive delen de benzinemotor en de elektrische motor het werk, bijvoorbeeld tijdens acceleraties; en C) in Electric Drive werkt de auto 100% op stille elektrische kracht, gewoonlijk bij optrekken vanuit stilstand of tijdens rijden aan lage snelheden.
Wat gebeurt er als ik moet inhalen?
Voor een krachtige versnelling worden de benzinemotor en de elektrische motor samen gebruikt voor de voortbeweging van de wagen (Hybrid Drive), waarbij de lichte vertraging die u in een gewone auto ervaart, wordt geminimaliseerd. Mag het iets sportiever? Selecteer dan de Sport-modus via de keuzeknop voor een responsievere respons van het gaspedaal.
Wanneer gebruikt de wagen de Electric Drive (EV)?
Voor de eerste versnelling vanuit stilstand en tijdens rijden aan lage snelheden gebruikt de elektrische motor elektriciteit van de batterij. Een puur elektrisch bereik van 2 km is mogelijk afhankelijk van de omstandigheden zoals lading, verkeer en wegtype. Wanneer er extra vermogen nodig is, begint de generator de batterij te herladen. Dit gebeurt allemaal naadloos zonder dat de bestuurder iets moet doen.
Wat is regeneratief remmen?
Regeneratief remmen zet anders verspilde energie door het remmen om in elektriciteit en slaat ze op op de batterij. De werking van de elektrische motor wordt omgekeerd: in plaats van elektriciteit te gebruiken om de wielen te doen draaien, draaien de roterende wielen de motor om elektriciteit op te wekken.
Voordelen van een hybride
Hoe is het om in een hybride auto te rijden?
Vergelijkbaar met het rijden in een gewone wagen, maar dan met een betere responsiviteit, soepelheid en efficiëntie. Er wordt tussen de rijmodi geschakeld met hybride Honda-prestaties. Het i-MMD-systeem staat garant voor een aangename rijervaring voor de bestuurder.
Wat zijn de voordelen als eigenaar van een hybride auto?
Efficiëntie en zuinigheid. Een hybride verbruikt minder brandstof dan een gewone wagen. Met een lager brandstofverbruik moet u minder vaak naar het tankstation en hebt u dus minder verbruikskosten voor benzine. Minder brandstof betekent ook minder uitstoot, en dat is goed voor iedereen.
Aandrijving van een i-MMD hybride
Hoe laad ik de batterij op?
Ontspan, u moet helemaal niets doen. Door dagelijks te rijden laadt de batterij automatisch op. U hebt geen stopcontact nodig en moet geen oplaadpunt zoeken. Eenvoudig toch?
Hoe laadt de benzinemotor de batterij op?
De motor levert vermogen via de generatormotor voor het opladen van de batterij. Het laadniveau van de batterij wordt voortdurend gemonitord en het herladen start automatisch. Een meter op het dashboard geeft de staat van de batterij weer. Naast deze meter bevindt zich de Driver Information Interface met een lcd-display van 7 inch. Hier ziet u in één oogopslag wat het i-MMD-systeem precies doet.
Hoelang gaat een hybride mee?
Met een ervaring in hybride aandrijflijnen van twee decennia bieden we een garantie op de i-MMD-onderdelen van vijf jaar of voor een afstand van 100.000 km, afhankelijk van wat eerst wordt bereikt.