Taal Sluiten

Klik om taal te wijzigen

Buitenkant Insight, vooraanzicht schuin

Insight prestaties

Een hybride die fun en zuinig is

Wie zegt dat goed doen geen kick geeft?

U zult versteld staan. Het ingenieuze Integrated Motor Assist-systeem (IMA) combineert een zuinige 1.3-liter i-VTEC motor met een elektromotor en nieuwe lithiumbatterijen. Zo levert hij het koppel en de acceleratie die u van een zwaardere motor verwacht.

Interieur: Motor Assist-scherm.

Perfect in harmonie

IMA-technologie.

De Insight maakt gebruik van Integrated Motor Assist (IMA), de baanbrekende hybridetechnologie van Honda die de interactie van de elektromotor en conventionele brandstofmotor aanstuurt. Het IMA-systeem zorgt voor een lager brandstofverbruik alsook een lagere CO2-uitstoot (96 g/km).

Hoe werkt het?

De elektromotor en lithiumbatterijen ondersteunen de benzinemotor. De energie die vrijkomt bij het remmen, wordt gebruikt om de batterijen op te laden. De motor schakelt automatisch uit wanneer de wagen zich in de Auto start-stopmodus bevindt, bij een kruispunt of verkeerslichten.

Interieur: Motor Assist-scherm

De batterijen worden opgeladen door de energie die bij het remmen wordt gegenereerd.

Icoon motor, batterij en elektrisch vermogen. Buitenkant Insight, zijaanzicht.

Eco-logisch toch?

De ECON-rijmodus.

Met één druk op de knop komt u een heel eind. De ECON-modus helpt uw brandstofefficiëntie te verhogen door de prestaties van de motor, elektromotor, klimaatregeling en cruisecontrol aan te passen.

Loop geen blauwtje

Voor agressief rijgedrag of bruusk remmen krijgt u een blauwe kaart

 Interieur: ECON-modusscherm
Interieur: Eco Assist-scherm

Eco Assist-scherm


De balken aan weerszijden van de snelheidsmeter gaan van blauw tot groen. Zo weet u precies hoe zuinig u rijdt. Blauw betekent dat u uw rijgedrag nog kunt bijsturen, groen vertelt u dat u een echte pro bent.  

Icoon Econ-modus

U houdt van pit?

Voor de Insight bestaat er slechts één motorisatie, maar wat voor één!

Onder de motorkap van de Insight pronkt een bijzonder efficiënte 1.3-liter i-VTEC® viercilindermotor.

*De cijfers voor brandstofzuinigheid zijn afkomstig van officiële testresultaten van laboratoria die tests conform de Europese richtlijnen uitvoeren. Deze cijfers dienen ter vergelijking en kunnen afwijken van de werkelijke rijprestaties.

Motorisatie
Maximaal vermogen
Gemengd brandstofverbruik*
CO2-uitstoot
  • 1.3
  • Handgeschakeld
  • Benzine
65 pk @ 5800 tpm 4,1-4,3 l/100 km 96-99 g/km

Geniet van een vlottere rit.

Nu weet u hoe goed brandstofefficiënt rijden voelt.

De continu variabele transmissie (CVT) van de Insight werkt naadloos bij een bijna oneindig aantal schakelverhoudingen. Dit resulteert in een effectieve en vlotte acceleratie en deceleratie, een lager brandstofverbruik en een lagere uitstoot.

Meer grip op de weg

Het VSA-stabiliteitssysteem met tractiecontrole combineert automatisch de afremming en aansturing van het motorvermogen voor meer grip als één van de wielen dreigt te gaan slippen. Handig toch?


Hoe goed rijdt u?

Hoe weet u dat u efficiënt rijdt? Het Eco Assist-systeem van Honda helpt u om zuiniger te rijden en vertelt u hoe u het er vanaf brengt.

Eco Assist-logo

Begeleiding

Deze functie biedt u een realtime, brandstofefficiënte assistentie tijdens het rijden. Door agressief te remmen of op te trekken kleurt het scherm van de snelheidsmeter van groen naar blauw. Pas uw rijgedrag aan en het bloempictogram wordt groter.

Aanpassing

Met de Econ-modusknop haalt uw wagen het maximum uit elke druppel brandstof. Hiervoor is een aangepaste klimaatregeling, langere stilstandtijd en hogere oplading tijdens het remmen vereist.

Bijsturing

Na elke rit krijgt u een ECO-score die mee uw levensduurscore bepaalt. Hoe beter u scoort, hoe meer brandstof u bespaart en hoe vriendelijker u was voor het milieu.

Exterieur: Insight met afgebeelde Eco Assist-logo's

Veiligheid eerst

Logisch toch dat een wagen die milieuvriendelijkheid hoog in het vaandel draagt, ook een groot belang hecht aan veiligheid. We onderwierpen de Insight aan de strenge Euro NCAP-crashtests en behaalden de maximale score van vijf sterren (2009).

Bovenaanzicht van Insight in grafische röntgenfoto.

Uitvoerig getest

De remkracht kreeg een serieuze opkikker dankzij de remhulp (BA), het antiblokkeersysteem (ABS) en het VSA-stabiliteitssysteem. ISOFIX-veiligheidsgordels en airbags beschermen jonge en minder jonge inzittenden.

Airbags

De Insight is voorzien van een airbag voor de bestuurder en voorste passagier, evenals gordijnairbags aan de voorzijde en van voor tot achter in de wagen.

ABS (antiblokkeersysteem)

Deze essentiële veiligheidsvoorziening voorkomt dat de wielen blokkeren bij hard remmen zodat de bestuurder de controle over het stuur kan bewaren.

VSA-stabiliteitssysteem (Vehicle Stability Assist)

Dit stabiliteitssysteem zorgt ervoor dat de wagen bij hard remmen niet gaat slippen. Het motorvermogen wordt teruggeschroefd en alle wielen worden afzonderlijk afgeremd om opnieuw controle over het voertuig te krijgen.

ISOFIX-veiligheidsriemen

Dit standaardmechanisme binnen de industrie laat u toe om kinderzitjes op een veilige manier vast te maken aan het chassis.

een dikke nul

Honda kiest bewust voor 'zero afval'.

In het volledige productieproces van de zeven fabrieken die Honda Japan telt, wordt zelfs niet één kilogram afval gestort. Alles wordt gerecycleerd of hergebruikt in het productieproces.