Touring
Wie graag comfortabel onderweg is tijdens lange ritten en daarbij niet meteen van het asfalt zal afwijken, die overweegt wellicht best een touring-motorfiets. Bij touring-motorfietsen draait alles om onderweg zijn. Daarbij kan je de hele roadtrip lang terugvallen op ongezien comfort, geweldige specificaties en omvangrijke bagagemogelijkheden. Een ervaring die je absoluut wil delen. En dat kan! Touring-motorfietsen zorgen namelijk ook voor een geweldige ervaring voor bijrijders. Zodoende neem je probleemloos een passagier achterop voor wat gezelschap onderweg. Denk bij deze motoren aan een grote motorinhoud, windbescherming, een ontspannen en rechtop rijhouding en benzinetanks met een stevige capaciteit. Dat alles aangevuld door features die het leven onderweg aangenamer maken. Je hebt keuze tussen verschillende types touring-motorfietsen. Daarbij vertonen sommige types gelijkenissen met andere motorcategorieën. Waaronder: Adventure tourers – gemaakt voor lange afstanden op asfalt en losse ondergrond. Sport tourers – eveneens ideaal voor lange afstanden, maar voorzien van iets meer vermogen en een sportievere uitstraling. Ultieme tourers – ook wel 'baggers' genaamd. Ontwikkeld voor eindeloze ritten over geasfalteerde wegen. Deze types beschikken doorgaans over een groot windscherm en kuipwerk.
Binnen deze categorie bestaan er heel wat verschillende maten. Of je nu van plan bent om kilometers weg te tikken over wentelende, open snelwegen op een van onze grote modellen, of liever kleinere, slingerende binnenbaantjes aanvalt waar een middenklassemotor beter uitblinkt: er is steevast een touring-motorfiets die aan je wensen voldoet.
De Dual Clutch Transmission (DCT)-technologie van Honda is beschikbaar voor touring-motorfietsen. Het systeem is een van de meest geavanceerde transmissies beschikbaar voor tweewielers. DCT vervangt de traditionele handkoppeling en voetbediening met eenvoudige schakelknoppen aan de linkerstuurhelft. Net even leuk, en bovendien behoud je ook de volledige controle in zowel automatische als manuele rijmodus, zonder dat je daarbij handen en voeten moet coördineren om van versnelling te veranderen.
Ontdek DCT