Taal Sluiten

Klik om taal te wijzigen

Honda, X-ADV, scherm

VEEL GESTELDE VRAGEN

Als je jouw vraag hieronder terugvindt kan je er op klikken voor het antwoord. Je kan ook je interesse aangeven en ons contacteren voor verdere updates.

Over Honda RoadSync

V. Wat is het Honda Smartphone Voice Control system?

Het Honda Smartphone Voice Control system staat je toe je smartphone via Bluetooth te verbinden met je motorfiets of scooter en vervolgens je smartphone te gebruiken via de bediening op je stuur of via spraaktechnologie. Je kan het systeem gebruiken door de Honda RoadSync app te installeren op je smartphone.

V. Wat is Honda RoadSync?

Honda RoadSync is een smartphone-applicatie waarmee je jouw smartphone verbindt met je motor. Zo kan je het Honda Smartphone Voice Control System gebruiken.

V. Over welke functies beschikt Honda RoadSync?

De Honda RoadSync app stelt heel wat handige functionaliteiten ter beschikking zoals navigatie, berichten sturen en ontvangen, handenvrij telefoneren en muziek. Het geeft je ook de weersvoorspellingen voor je huidige locatie en die van je bestemming. Dat terwijl je aan het rijden bent. De functies die je kan gebruiken terwijl je niet aan het rijden bent, zullen ook geüpdatet worden.

V. Wat heb ik nodig voor het Honda Smartphone Voice Control system?

Je moet beschikken over een compatibele motorfiets en de Honda RoadSync-app moet op je smartphone geïnstalleerd zijn. Je hebt ook een Bluetooth headset nodig die geschikt is voor gebruik tijdens motorrijden. Voor meer informatie hierover, gelieve contact op te nemen met een van onze Honda-vertegenwoordigers bij je lokale dealer. Zij helpen je graag verder.

* Om de stembediening te gebruiken moet je beschikken over een headset met audio-input.

V. Met welke headsets is het compatibel? Raadt Honda bepaalde headsets aan?

Opteer voor een headset die compatibel is met je smartphone. Gelieve je te wenden tot een verkoopsvertegenwoordiger van je lokale Honda-dealer.

V. Ik kocht een model dat niet compatibel is met het Honda Smartphone Voice Control system. Kan ik de functionaliteit later toevoegen?

Honda voorziet geen mogelijkheden om het Honda Smartphone Voice Control System na aankoop alsnog te implementeren.

V. In welke landen kan ik de Honda RoadSync app gebruiken?

Gelieve je te wenden tot deze pagina voor meer informatie: https://global.honda/voice-control-system/

V. Welke talen worden ondersteund?

Honda RoadSync ondersteunt momenteel meer dan 20 talen. Ga naar "App language" onder de geavanceerde instellingen in de Honda RoadSync app.

Enkel Android - De ondersteunde taal voor stembediening hangt af van de tekst-naar-spraak module van je smartphone. De standaardmodule is Google TTS. Je kan de taal van de spraaktechnologie wijzigen via de sectie "Text-to-speech language" onder de geavanceerde instellingen in de Honda RoadSync App.

V. Is de Honda RoadSync app compatibel met mijn iPhone (iOS)?

De Honda RoadSync is nu compatibel met iPhone (later dan iPhone 6s, iPhone 6s Plus, iPhone SE) vanaf iOS™ 14.

De Honda RoadSync installeren

V. Waar kan ik de Honda RoadSync downloaden?

U kunt de Honda RoadSync downloaden van de App store voor iOS™ toestellen of van Google Play Store voor Android™ toestellen.

(https://play.google.com/store/apps/details?id=com.honda.ms.dm.sab)

(https://apps.apple.com/in/app/honda-roadsync/id1575345943)

V. Met welke smartphone-modellen/OS is de Honda RoadSync app compatibel?*

De Honda RoadSync is nu compatibel met iPhone (later dan iPhone 6s, iPhone 6s Plus, iPhone SE) vanaf iOS™ 14, of met Android™ 8.0 of later, en met Bluetooth BLE 4.2 of later.

Om te controleren of je smartphone de app ondersteunt, hieronder het icoon selecteren dat je smartphone weergeeft.

(https://play.google.com/store/apps/details?id=com.honda.ms.dm.sab)

(https://apps.apple.com/in/app/honda-roadsync/id1575345943)

* De compatibele smartphone-modellen hangen af van de OS-updates.

* Honda heeft niet alle smartphone-modellen getest.

V. Hoeveel kost het gebruik van Honda RoadSync?*

Het downloaden en het gebruiken van de Honda RoadSync zijn volledig gratis.

* Betaalde abonnementen kunnen van toepassing zijn voor mobiel datagebruik en voor het gebruik van de muziekapps die je gebruikt in combinatie met Honda RoadSync.

Honda RoadSync verbinden

V. Hoe verbind ik via Bluetooth?

Gelieve je te wenden tot de Quick Start Guide https://global.honda/voice-control-system/en-top.html#qs

V. Moet ik een ID aanmaken in de Honda RoadSync app?

Je hebt een Apple ID of een Google account nodig om de app voor de eerste keer te gebruiken.

V. Waarom moet ik de app verschillende toestemmingen geven?

De Honda RoadSync app moet toestemming hebben om toegang te krijgen tot bepaalde data en functies. Dat is nodig om de toepassingen zoals navigatie, oproepen, berichten en muziek naar behoren te kunnen uitvoeren. Deze toepassingen zullen niet beschikbaar zijn indien die toestemming niet gegeven wordt. Met betrekking tot "toegang tot locatie van het apparaat": het is nodig om "Sta altijd toe" te selecteren omdat de Honda RoadSync app op de achtergrond actief blijft zelfs wanneer de smartphone vergrendeld is.

V. Kunnen meerdere smartphones tegelijkertijd worden verbonden? Hoeveel smartphones kunnen worden verbonden?

Je kan slechts één smartphone tegelijkertijd verbinden met het Bluetoothsysteem van de motor. Om smartphones te verbinden die nog niet in het Bluetooth-systeem van de motorfiets staan, gelieve je eerst te wenden tot de Bluetooth-instellingen van de motor.

Honda RoadSync gebruiken

V. Kan ik mijn smartphonescherm weergeven terwijl ik de Honda RoadSync app gebruik?

Door de veiligheidswaarschuwing op het scherm te aanvaarden, kan je jouw smartphonescherm weergeven wanneer het toestel verbonden is via Bluetooth. 

V. Hoe kan ik de stuurbediening gebruiken met Honda RoadSync?

Raadpleeg de gebruikshandleiding van de Honda RoadSync app.

V. Biedt de Honda RoadSync app stembediening?

Ja. Om de stembediening van Honda RoadSync te gebruiken, moet je een headset met audio input/output klaarmaken.

* Voor de iOS app zijn enkele functies van de stembediening begrensd wegens de beperkingen van het iOS systeem.

V. De knop op het stuur activeert de app niet.

Controleer eerst je Bluetooth verbinding.

Er zijn twee metermodi beschikbaar op motorfietsen met een TFT-scherm: "Honda RoadSync mode" en "Default Mode". Eens geconnecteerd met de Honda RoadSync app, schakelt de weergave automatisch over naar de "Honda RoadSync mode". Door de rechterknop op het stuur ingedrukt te houden, schakel je over naar "Default Mode". Door de linkerknop op het stuur ingedrukt te houden, schakel je over naar "Honda RoadSync mode". Deze handelingen worden ook toegelicht in de gebruikshandleiding (tutorial) van de app.

V. Waar plaats ik mijn smartphone?

Om de veiligheid te verzekeren en om te vermijden dat je smartphone valt, gelieve je smartphone niet op de motorfiets zelf te leggen maar het toestel in je zak of tas te houden. Je smartphone is draadloos verbonden via Bluetooth en kan dus worden bediend via de knop op het stuur of via stembediening.

V. Welke commando's kan ik gebruiken met de stembediening?

Enkel voor Android - Je kunt stembediening gebruiken om te zoeken naar bestemmingen en contactpersonen, en om berichten in te voeren. Er zijn geen specifieke stemcommando's.

Enkel voor iOS - Je kunt stembediening enkel gebruiken om teksten in te voeren met de stem bij het zoeken naar een bestemming. Dit is het gevolg van de beperkingen van het iOS systeem.

V. Welke navigatie-apps worden ondersteund?

Voor navigatie wordt Google Maps enkel ondersteund door Android. 

Bij iOS wordt de navigatie geleverd door HERE Technologies, beschikbaar binnen de app. 

V. Wordt de turn-by-turn navigatie weergegeven op de TFT-meter?

Omwille van veiligheidsredenen wordt Turn-by-turn navigatie niet weergegeven. De aanwijzingen worden enkel via spraaktechnologie doorgegeven.

V. Kan ik apps van derden (WhatsApp, LINE enz.) gebruiken om te bellen?

Voor Android:

Je kunt geen apps van derden gebruiken voor oproepen via de Honda RoadSync app. Je kunt bellen via het standaardsysteem voor oproepen.

Voor iOS:

Oproepen worden niet ondersteund wegens de beperkingen van het iOS systeem.

V. Welke berichten-apps kan ik gebruiken?

Voor Android:

Raadpleeg "Ondersteunde berichten-apps kiezen" in de geavanceerde instellingen.

Nieuwe berichten kun je enkel opstellen via SMS. Je kunt ontvangen berichten wel beantwoorden via de ondersteunde berichten-applicatie.

Voor iOS:

Raadpleeg "Ondersteunde berichten-apps kiezen" in de geavanceerde instellingen.

Enkel de functie voor het hardop lezen van ontvangen berichten is beschikbaar wegens de beperkingen van het iOS systeem.

V. Hoe wijzig ik de instellingen voor meldingen van berichten-apps?

Je kan de berichten-app wijzigen via de Geavanceerde instellingen van de Honda RoadSync app. Alle ondersteunde berichtenapps die op jouw smartphone geïnstalleerd staan, verschijnen bij de instellingen. De geselecteerde berichten-apps geven je een melding bij nieuwe berichten terwijl je onderweg bent. Gelieve te kijken bij "Welke berichten-apps kunnen gebruikt worden?" hierboven.

V. Welke muziek-apps kan ik gebruiken?

Onderstaande muziek-apps kan je gebruiken:

Amazon Music, Apple Music, Deezer, Player FM, Poweramp, Samsung Music, SoundCloud, Spotify, TuneIn Radio, VLC, YouTube Music, Mp3 Player (iOS enkel compatibel met Apple Music).

V. Hoe wijzig ik de muziek-app die gebruikt wordt op de Honda RoadSync app?

Enkel voor Android - Je kunt de muziek-app wijzigen via de geavanceerde instellingen van de Honda RoadSync app. Alle ondersteunde muziek-apps geïnstalleerd op je smartphone verschijnen bij de instellingen als keuzemogelijkheid.

Enkel voor iOS - De toestellen zijn enkel compatibel met Apple Music.

V. Kan ik het geluid uitzetten?

Je kunt het geluid uitzetten door de knop op het stuur ingedrukt te houden. Houd deze knop nogmaals ingedrukt om het geluid weer aan te zetten.

V. Wat is Trip History?

Terwijl je rijdt, wordt je traject automatisch geregistreerd zodat je het later kan herbekijken.

V. Welke functies kan ik gebruiken zonder headset?

Je kan je smartphone met je motor verbinden via Bluetooth, de gebruiksinstructies bekijken in de tutorial-modus, favorieten toevoegen en ook de instellingen van de app wijzigen. Wat betreft schermweergave: wanneer je een nieuw bericht of oproep ontvangt, dan zie je een melding op het scherm. Aangezien Honda RoadSync ontwikkeld werd voor stembediening en spraaktechnologie, raadt Honda aan om de app te gebruiken met een geschikte headset voor de motorfiets.

* Voor iOS kunnen de oproepfuncties enkele worden bediend via een compatibele headset. 

V. Welke functies kan ik gebruiken wanneer mijn smartphone geen internetverbinding heeft?

Zonder internetverbinding kun je nog altijd de smartphone verbinden met de motorfiets via Bluetooth, de instellingen van de app wijzigen, lokaal opgeslagen muziek beluisteren en het volume aanpassen. De functies die een internetverbinding vereisen, zullen echter niet werken.

V. Kan ik voorkomen dat Bluetooth automatisch een verbinding maakt?

Voor Android - Schakel de functie "Bluetooth Auto launch" uit (OFF) via de geavanceerde instellingen van de Honda RoadSync app.

Voor iOS - Er zijn instellingen die verband houden met Bluetooth auto launch.

V. Wat is het verschil tussen "Feedback language" en "App language" bij de taalinstellingen?

Voor Android - "App language" stelt de taal in die weergegeven wordt op je scherm." "Feedback language" stelt de taal van de spraaktechnologie in. Controleer beide taalinstellingen: de spraaktechnologie kan beschikbaar zijn in de taal van je voorkeur, zelfs wanneer die taal niet beschikbaar is als de weergavetaal op het scherm van de app.

Voor iOS - Er zijn instellingen die verband houden met "Feedback language" en "App language".

V. Hoe controleer ik welke versie van de app ik heb?

Je kunt de versie van de app controleren via de geavanceerde instellingen van de Honda RoadSync app.

V. Hoe sluit ik de Honda RoadSync app af?

Voor Android - Als de functie "Auto Connect/Disconnect" op ON staat (standaard: ON), zal de app zich automatisch afsluiten zodra je de motorfiets uitschakelt en op die manier de Bluetoothverbinding verbreekt. Als je via de app zelf wilt afsluiten, de instellingen om de app uit te schakelen via de snelle instellingen selecteren.

Voor iOS - Er is geen afsluitmenu voorzien in de app. De app zal zich automatisch afsluiten zodra je de motorfiets uitschakelt en op die manier de Bluetoothverbinding verbreekt.

Probleemoplossing

V. Er is geen geluid.

Heb je het volume uitgezet? Zo ja, dan kan je het volume opnieuw inschakelen door de knop op het stuur ingedrukt te houden.

V. Het geluid is zacht, hoe verhoog ik het volume?

Stel de volumes van de smartphone en van de Bluetooth headset op de juiste manier in.

V. Het geluid van de stembediening is stiller dan de andere geluiden.

Enkel voor Android - Als het volume al op 100% staat en je nog steeds moeite hebt om de stem van de spraaktechnologie te horen via de app, kun je het volume van tekst-naar-spraak op je smartphone verhogen via de telefooninstelling "Toegankelijkheid" (Zoek "Tekst-naar-spraak" in het zoekvenster van de instellingen van je smartphone en vind en activeer "Versterk spraakvolume").

(bvb: Pixel4) Instellingen > Toegankelijkheid > Tekst-naar-spraak output) > Klik op het symbool voor instellingen naast Voorkeursmodus > Versterk spraakvolume (aan/uit)

V. Tekst-naar-spraak werkt niet.

Enkel voor Android - Bij een smartphone van Samsung is de tekst-naar-spraak modus van Samsung als standaard ingesteld. Dit kan de oorzaak zijn van het probleem. Gelieve in de plaats daarvan de tekst-naar-spraakmodus van Google te gebruiken. Dat stel je in via de Honda RoadSync app.

V. De instellingen van de stembediening zijn niet goed.

Dat is afhankelijk van je omgeving. Om de stemherkenning te verbeteren, probeer volgende stappen:

 - Probeer het volume van je instructies te verhogen.

 - Probeer om pas te spreken na het geluidssignaal dat de start van de spraakherkenning aangeeft.

 - Controleer de taalinstelling en wijzig de taal naar diegene die je spreekt.

 - De wind kan een invloed hebben op de microfoon van je headset. Probeer om de positie van de microfoon te wijzigen of gebruik een integraalhelm.

 - Probeer een headset te gebruiken met een kwalitatieve microfoon.

V. Ik kan het geluidssignaal om de stembediening te beginnen, niet horen.

Enkel voor Android - Controleer het "Belvolume" in de instellingen van je smartphone-volume. Het geluidssignaal wordt gestuurd door het "Beltoonvolume". Andere functies worden gestuurd door het "Mediavolume".

Enkel voor iOS - Controleer het systeemvolume voor het invoeren van teksten om een bestemming te zoeken.

V. De stembediening werkt niet.

Enkel voor Android

Controleer dit:

- Probeer een andere dienst voor stembediening zoals Google Assistant.

- Ga na of je Bluetooth headset correct verbonden is, en dat de microfoon ingeschakeld is. 

- Probeer je Bluetooth headset te ontkoppelen en ga na of de stembediening wel werkt via de microfoon van je smartphone. 

- De prestaties van de stemherkenning kunnen worden beïnvloed door geluid afkomstig van rijwind. Probeer een integraalhelm te gebruiken om geluid van rijwind te vermijden.

V. Er wordt een weerbericht voor een andere locatie voorgelezen.

Indien je het weerbericht opvraagt met een bestemming ingevoerd in "Navigation" krijg je het lokale weerbericht van die bestemming te horen. Wanneer je "Navigation" annuleert, dan krijg je het weerbericht van je huidige locatie te horen.

V. Het weerbericht lijkt niet te worden gedownload.

Gelieve na te gaan of je smartphone online is en verbinding heeft met het netwerk. Gelieve via andere apps die een netwerkverbinding vereisen te testen of je wel degelijk online bent.

V. Ik krijg de melding "Geen resultaat" wanneer ik bij navigatie een bestemming zoek via stembediening.

De naam van de bestemming kan mogelijk niet gededecteerd worden via de zoekfunctie. Gelieve een andere bestemming te proberen.

V. Ik krijg de melding "Geen resultaat" wanneer ik bij navigatie in de buurt zoek.

Het is mogeljk dat de naam van de bestemming niet gededecteerd kan worden via de zoekfunctie. Gelieve een andere bestemming te proberen.

V. Waarom treedt er een navigatiefout op wanneer ik de bestemming probeer in te stellen?

Enkel voor Android - Update de versie van de Google maps app naar versie 10.65.2 of recenter. Indien je Android OS versie 7.1.1 gebruikt, kan het zijn dat de navigatiefuncties niet gebruikt kunnen worden. Gelieve jouw versie van Android OS na te gaan en indien dat 7.1.1 is, gelieve te updateten naar Android OS versie 7.1.2 of recenter. 

V. Ik kan geen muziek afspelen.

Gelieve een muziek-app te selecteren via de instellingen van de Honda RoadSync app en na te gaan of de muziek-app start met afspelen op de achtergrond. Indien de muziek niet afgespeeld kan worden op de app van jouw keuze, gelieve de app dan te starten zodat deze wel afspeelt en bedien vervolgens via de Honda RoadSync app.

V. Ik krijg de foutmelding "Geen netwerk".

Controleer of je smartphone online is en probeer andere apps die een netwerkverbinding vereisen om na te gaan of je wel degelijk online bent.

V. De app loopt vast.

Enkel voor Android - Probeer de app "geforceerd te stoppen". Via de stappen hieronder kun je de app "geforceerd stoppen" gebruiken:

1. Hou het icoon van de app ingedrukt in het app-overzicht van je smartphone.

2. Open "App info".

3. Selecteer "Geforceerd stoppen".

Enkel voor iOS - de app sluiten en heropenen.

V. Honda RoadSync werkt niet.

Contacteer ons support team via contact@honda-roadsync.com

V. Ik krijg mijn probleem niet opgelost met de Veel Gestelde Vragen.

Contacteer ons support team via contact@honda-roadsync.com

V. Ik heb een bug ontdekt.

Contacteer ons support team via contact@honda-roadsync.com

Diversen

V. Wat moet ik doen wanneer ik naar een ander land verhuis?

Gelieve de wijziging van het land waarin je verblijft aan te vragen onder "Wijzig het land waarin ik verblijf" via App Support.

V. Worden persoonsgegevens opgeslagen op de motorfiets?

Persoonlijke informatie wordt niet opgeslagen in de motorfiets.

V. Kunnen mijn persoonsgegevens gelekt worden wanneer ik mijn motorfiets verkoop?

Aangezien persoonlijke informatie niet opgeslagen wordt in de motorfiets kunnen jouw gegevens niet gelekt worden.

V. Hoe verwijder ik de data van mijn account op Honda RoadSync?

Gelieve ons hierover te informeren via de Support-functie in de app. We verwerken jouw aanvraag en verwijderen jouw account.

V. Hoe kan ik de data van mijn account op Honda RoadSync weergeven?

Contacteer ons support team via contact@honda-roadsync.com