CB1000 Hornet
Steekt Harder Dan Ooit Tevoren
Onze Hornet-familie is compleet en de leider van de korf komt nu met een flinke angel in de staart. De nieuwe CB1000 Hornet heeft een viercilindermotor die gebouwd is om over het asfalt te scheuren met een ongeziene punch voor deze klasse. Throttle By Wire zorgt voor precieze controle, terwijl het chassis is uitgerust met een instelbare Showa 41mm SFF-BP USD-vork en een Pro-Link achterschokdemper. De onversneden agressiviteit van een straatgevecht wordt kracht bijgezet door de scherp gestileerde, dubbele ledkoplampen; een 5-inch TFT-kleurenscherm en Honda RoadSync-connectiviteit zorgen voor de nodige branie aan boord. Ben je klaar om in de aanval te gaan?
Ten aanval
Niets is enkel voor de show. Dit is de motor in z'n rauwste vorm, snaarstrak afgemeten. Uitgekleed en klaar voor de actie wordt de compromisloze streetfighterstijl van de CB1000 Hornet benadrukt door de doordringende blik van supercompacte dubbele ledprojectorkoplampen, die strak zijn verpakt in een discrete neuskuip. Het subtiel zwart afgewerkte frame vormt een sterk designelement en ondersteunt het strakke lijnenspel, net als het subframe in trellis-stijl achteraan. Voor een extra portie dreiging zijn ook de motor, wielen en achterbrug in het zwart uitgevoerd. En de voor de Hornet kenmerkende, breedgeschouderde benzinetank die radicaal taps toeloopt naar achteren, straalt pure kracht uit.
Een vuist maken
Het volbloed race-DNA stroomt door de leidingen van de CB1000 Hornet. Zijn 999cc DOHC viercilindermotor produceert een adrenaline-gedreven 112kW aan vermogen bij 11.000 tpm en 104Nm aan koppel bij 9.000 tpm. Getuned voor een soepele maar pittige vermogensafgifte in het lage tot middelhoge toerengebied en een precieze gascontrole, met een compressieverhouding van 11,7 en nieuwe, geoptimaliseerde gegoten zuigers geeft hij een enorme kick om mee te rijden, in ware streetfighter-stijl en vogelvrij in de stad. En de versnellingsbakverhoudingen - afgestemd op een flitsende acceleratie - zorgen ervoor dat de CB1000 Hornet elke bocht eenvoudigweg aan flarden rijdt.
All-round wendbaarheid
Hij heeft een ongelofelijke motor. De hardcore streetfighter-looks. Maar de CB1000 is ook gebouwd om snaarstrak te sturen. Van de stadsjungle tot de slingerende buitenwegen. Het eendelige stalen twin-spar frame maakt gebruik van mass-forward geometrie om het voorwiel te belasten en de torsiestijfheid met 70% te verhogen, voor vlijmscherp insturen in bochten en bliksemsnel overgooien. Ook is er een Showa achterschokdemper gemonteerd die via Pro-Link werkt voor perfecte veercontrole, aangevuld met de stuurprecisie van de verstelbare 41mm Showa SFF-BP USD-vork. Je hebt ook de geweldige remkracht van de radiaal gemonteerde Nissin-vierzuigerremklauwen vooraan, die vol overtuiging in de zwevende 310 mm remschijven bijten. En het brede stuur en de rijhouding laten je als het ware versmelten met de motor.
Mis geen moment
De CB1000 Hornet heeft je in z'n greep. Throttle By Wire (TBW) legt de verbluffende prestaties van het blok volledig in je rechterhand en in jouw controle. En het 5-inch TFT-kleurenscherm laat je eenvoudig de verschillende modi instellen via een gebruiksvriendelijke vierwegschakelaar op het stuur. Je kunt de standaard rijmodi selecteren - Rain, Standard en Sport - of 2 gebruikersmodi gebruiken om volledig op maat te gaan met 3 niveaus van motorvermogen/motorrem en 4 niveaus van Honda Selectable Torque Control (HSTC) plus Wheelie Control. Het dashboard is ook voorzien van Honda RoadSync-connectiviteit, voor turn-by-turn navigatie op het scherm en alles wat je nog meer nodig hebt van je smartphone.
Harde naakte feiten (SP Edition)
Cilinderinhoud
1,000cc
Rijklaargewicht
212kg
Maximaal vermogen
116kW
Maximaal koppel
107Nm
Zet Hem Harder
The CB1000 Hornet SP goes next level
Prestatieboost De motor van de Hornet SP levert een extra 4 kW piekvermogen en 2 Nm koppel - en een snelle quickshifter zorgt ervoor dat je er alles uit haalt wat erin zit.
Veringupgrade De Öhlins® TTX36 Pro-Link achterschokdemper past automatisch de veervoorspanning aan; de ingaande en uitgaande demping zijn volledig instelbaar.
Raceremmen Radiaal gemonteerde Brembo Stylema® vierzuigerremklauwen bijten in zwevende 310 mm remschijven.
CB1000 Hornet
De CB1000 Hornet deelt het frame en de 41mm Show SFF-BP USD-voorvork met de CB1000 Hornet SP en ruilt Öhlins in voor een hoogwaardige Showa-unit achteraan. Plus de enorme remkracht van de radiaal gemonteerde Nissin-vierzuigerremklauwen en de zwevende 310 mm remschijven vooraan. Met drie kleuropties om uit te kiezen - Grand Prix Red, Matte Iridium Grey Metallic en Pearl Glare White - is hij overal klaar voor, van stadsverkeer tot kronkelige binnenwegen. De krachtigste Hornet die we ooit hebben gebouwd en harder steekt dan ooit, is hier. Onze korf zit vol en gonst.
- Matte Iridium Grey Metallic Standaard
- Grand Prix Red Standaard
- Pearl Glare White Standaard
- Matte Ballistic Black Metallic (SP) Standaard
Jouw CB1000 Hornet, Jouw Keuze
Waarschuwing - Acties zijn uitgevoerd door professionals op afgesloten wegen tijdens gecontroleerde condities. Rijd niet op deze manier met de motor. Hou je aan de verkeersregels.