CRF250R en CRF250RX
Om op dezelfde lijn te komen met de CRF450R, krijgt de 2020 CRF250R upgrades aan het rijwielgedeelte en frame, met een boost in de prestaties en wendbaarheid tot gevolg.
Veranderingen aan het blok brengen respectievelijk 4% en 8% meer piekvermogen en -koppel en tegelijkertijd zijn er verbeteringen onderin en in het middengebied. Een verbeterde cilinderkop en een nieuw zuigerdesign plus een geoptimaliseerde in- en uitlaat zorgen ervoor dat de nieuwe nokkenprofielen optimaal benut kunnen worden.
Een aangepaste ratio van de tweede versnelling zorgt ervoor dat de pk’s ten volle gebruikt kunnen worden en de derde en vierde versnelling hebben nu een lage frictie coating voor een vlotter schakelgedrag. Tenslotte krijgt het CRF250R blok ook nieuwe FI mappings, gebaseerd op ervaringen opgedaan met de CRF450R, met een specifieke vermogensafgifte gebaseerd op de gekozen versnelling.
Een lager gewicht van het frame en de swingarm verbeteren de flexibiliteit van het chassis; gecombineerd met en stijvere swingarm, zorgt dit voor meer stabiliteit en een juister stuurgevoel. Er kwamen aanpassingen aan de ophanging om de demping bij lage snelheid te verhogen.
De CRF250R is nu verkrijgbaar met nieuwe remblokken die speciaal ontwikkeld werden met het oog op duurzaamheid en prestaties. Hierdoor is de cover over de achterste remschijf overbodig geworden. De motor krijgt ook nieuwe 2020 kleurstellingen. De 2020 CRF250RX geniet ook van alle upgrades die de CRF250R ontvangt.
CRF450R en CRF450RX
Nadat de CRF450R belangrijke verbeteringen ontving in 2019, krijgen zowel de CRF450R als de CRF450RX in 2020 de Honda Selectable Torque Control, die nauw samenwerkt met de verbeterde HRC Launch Control en ECU FI mapping settings.
De drievoudig instelbare HSTC minimaliseert het spinnen van het achterwiel (en bevordert dus de voorwaartse versnelling) en optimaliseert tractie. Het maakt geen gebruik van een wielspinsensor en zorgt ervoor dat het gevoel op het gas behouden blijft terwijl het vermogen kan gedoseerd worden. De ontstekingstiming wordt vertraagd en de PGM-FI gecontroleerd wanneer de ratio van de verandering in toerentallen afwijkt van wat vooraf ingesteld is. Als de motor uitgeschakeld wordt, behoudt de HSTC zijn laatst ingestelde setting voor de volgende rit. Het systeem kan ook uitgeschakeld worden.
Net als de 250cc broertjes, krijgen de CRF450R en CRF450RX nieuwe remblokken gericht op prestaties en duurzaamheid en wordt de voor- en achterophanging verbeterd met aanpassingen aan de low-speed demping bij hard remmen en felle acceleraties.
Nieuwe kleurstellingen zorgen ervoor dat de familieband met de CRF250R onderstreept wordt.
CRF450L, CRF250L en CRF250 Rally
De straatlegale dual purpose CRF450L, die vorig jaar op de markt kwam en hetzelfde frame en blok gebruikt als de CRF450R crossmotor, krijgt dezelfde nieuwe kleurstellingen als de CRF250R en CRF450R. De CRF250L en CRF250 RALLY zijn nu ook beschikbaar in een opvallend ‘Stealth’ zwart kleurschema.