Taal Sluiten

Klik om taal te wijzigen

XL750 Transalp

De lokroep van de bergen

Model rijdend op de XL750 Transalp in een bosomgeving.


De XL750 Transalp is een avontuurlijke touringlegende die uitgaat van toonaangevend vermogen en koppel. Het frame en de verbeterde prestaties van de ophanging maken de motorfiets uiterst wendbaar op de weg en geven je ook vertrouwen wanneer je off-road gaat. De aerodynamica en windbescherming nemen een sprong voorwaarts. Dat dankzij een krachtigere en opnieuw vormgegeven LED-koplamp en een windscherm vervaardigd uit hoogtransparant Durabio™, voorzien van een centrale doorstroomopening. Voeg daarbij een nieuw 5-inch TFT-display voorzien van Honda RoadSync Smartphoneconnectiviteit en de XL750 Transalp heeft maar één vraag voor je: hoe ver wil jij gaan?

Model rijdend op XL750 Transalp in een bosomgeving.

Vermogen en koppel voor elke rit

De voornaamste specificaties springen natuurlijk meteen in het oog. 67,5 kW vermogen en 75 Nm koppel zijn knappe cijfers. Maar het is de manier waarop de 755 cc parallel-twin met acht kleppen het vermogen aflevert dat pas écht opvalt. Onze vortex luchtinlaattechnologie versterkt en versoepelt de respons in het lage en het middengebied. De cilinders zijn voorzien van een hoogwaardig coating die wrijving vermindert en het vermogen verhoogt bij hoge toeren. Dus, ben je op een zandweg, in de stad of op de open weg, alleen of met twee en volledig gepakt en gezakt: dit motorblok staat steevast afgesteld voor de veelzijdige prestaties die je nodig hebt.

Model rijdend op XL750 Transalp in een bosomgeving.

Een authentiek design gebaseerd op een ruig DNA

We ontwierpen de Transalp als de ideale partner voor al jouw avonturen - waar ze ook heen leiden. Met een doelgerichte uitstraling en robuuste bouw draagt deze motor geen grammetje te veel mee. Of je nu de stadsjungle wil trotseren, een stevige afstand over de snelweg moet overbruggen of doorheen eindeloze paden wil navigeren, de fijne afmetingen van deze middenklasser en zijn strakke aerodynamische kuipwerk bieden je alle vrijheid zonder in te boeten aan comfort. Kersen op de taart zijn het nieuwe koplampontwerp dat er uit springt en tegelijk hulde brengt aan de legendarische Africa Twin, en de stijlvolle, eigentijdse graphics.

Model rijdend op XL750 Transalp in een bosomgeving.

Van stadswijk tot bergpas

We bouwden deze motorfiets om kilometers mee te verslinden. Dus comfort - ook voor twee - is essentieel. Met een zadelhoogte van 850 mm en rijklaar gewicht van 210 kg is de Transalp zelfs stapvoets eenvoudig te gebruiken. De zithouding is ontspannen terwijl je toch rechtop zit, en zo heb je optimaal zicht. De dempingsparameters van de ophanging hebben we zowel voor- als achteraan verbeterd om de rijkwaliteit te verhogen en de schokabsorptie op ruiger terrein soepeler te maken. Het Durabio™-windscherm is voorzien van een centrale doorstroomopening voor een soepelere luchtstroom bij hoge snelheid. De interne structuur van het bovenste kuipdeel werd dan weer geoptimaliseerd om de wendbaarheid te verbeteren.

Model rijdend op XL750 Transalp in een bosomgeving.

De keuze is aan jou

Vier vooraf ingestelde rijmodi – Gravel, Sport, Standard en Rain – vergemakkelijken het rijden in alle omstandigheden. De modi beïnvloeden de vermogensafgifte, motorrem, tractiecontrole (Honda Selectable Torque Control of HSTC), wheeliecontrole en het ABS-interventieniveau. Via de User-modus kan je de parameters naar eigen voorkeur instellen en kan je ook het ABS achteraan uitschakelen. De bediening gebeurt via het vernieuwde 5 inch TFT-display en de vierrichtingsschakelaar met achtergrondverlichting aan de linkerzijde. Het Honda RoadSync-systeem zorgt ervoor dat je verbonden blijft terwijl je onderweg bent en maakt navigatie op het display mogelijk. De volledige LED-verlichting is voorzien van een noodstopsignaal (Emergency Stop Signal of ESS) zodat achterliggers gewaarschuwd worden bij een bruusk remmanoeuvre.

Sluiten

Zo ziet jouw nieuwe avontuur eruit

Kijk heel goed rond en kies de jouwe.

Sleep om te draaien Sleep om te draaien