Taal Sluiten

Klik om taal te wijzigen

CL500

Weerspiegel jezelf

Honda CL500 motorfietsen in een pakhuis.


In 1962 debuteerde onze allereerste street scrambler onder de naam CL72. We vonden het intussen tijd om een nieuwe generatie te ontwikkelen, afgestemd op de hedendaagse straten. De CL500 belichaamt een rauwe stijl en is doordrongen met details die verwijzen naar een rijke geschiedenis. Een krachtige, A2-compatibele tweecilinder staat gemonteerd in een stevig, compact chassis dat schreeuwt om gereden en gepersonaliseerd te worden. Net zoals het origineel.

Honda CL500, statisch driekwart vooraanzicht op locatie.

Een en al stijl

Het vertrekpunt van zijn iconische stijl is de 12 l benzinetank: egaal, afgerond en perfect vormgegeven. De authentieke rubberen kniepads verbeteren de uitstraling en het comfort. Het motorblok, frame en ophanging werden volledig zwartgekleurd voor een strakke, minimalistische uitstraling. Rubberen omhulsels beschermen de voorvorkpoten, net zoals vroeger. Een hoog en breed stuur zorgt voor optimale controle. Het weerspiegelt het evocatieve, hoog uitlopende uitlaatsysteem dat, in ware CL-traditie, uitgerust is met een kenmerkend roestvrijstalen hitteschild en dubbele einddemper.

Honda CL500, statisch driekwart vooraanzicht op locatie.

Druk jouw stempel op de manier zoals jij het wil.

Wij bouwden de CL500. Aan jou om 'm je eigen te maken. Dat begint bij de kleur: kies voor Pearl Dask Yellow, Matte Fresco Brown, Matte Laurel Green Metallic of Matte Gunpowder Black Metallic. En daarna? Dat bepaal je zelf. Dit is het startpunt van ultiem rijgenot. Vrienden ontmoeten, samen optrekken en praten over motoren. Zo ontdek je vanzelf wat je wil en nodig hebt van jouw CL500. De motor past zich aan jou aan en groeit zo gestaag uit tot de motorfiets van je dromen. Meer dan een levensstijl alleen. Dit is het leven.

Honda CL500, statisch driekwart vooraanzicht op locatie.

Doelbewust gebouwd om te rijden

De CL500 kan alles de baas wat je onderweg tegenkomt, van zandwegen tot hobbelige kasseistraten, en leent zich ook perfect voor een weekendje weg. De langere veerweg absorbeert de schokken en een diep uitgesneden bandenprofiel geeft zelfvertrouwen bij elke snelheid. Met een zadelhoogte van 790 mm en een slank middendeel is het steeds eenvoudig om de voeten op de grond te zetten en manoeuvreer je moeiteloos aan lage snelheid. Het nieuwe zadelmateriaal en de gewijzigde positie van de voetsteunen zorgt daarbij voor een verhoogd comfort. Er is ook voldoende beenruimte en optioneel kan je een hoger zadel monteren. Ook het passagierszadel staat laag, zodat opstappen gemakkelijk is.

Honda CL500, statisch driekwart vooraanzicht op locatie.

Krachtig koppel voor een onmiddellijke respons

Of je nu je eerste kilometers op twee wielen aflegt of al jarenlang met de motor rijdt: dit motorblok steelt meteen je hart. De paralleltwin met dubbele bovenliggende nokkenas, vier kleppen en 180° krukas laat zich gemoedelijk bedienen aan lage snelheid en kent een soepele gasrespons, een vloeiende vermogensafgifte en een rijk geluid. De inlaat, uitlaat en tandwielratio's, specifiek op de street scrambler-stijl afgesteld, garanderen een krachtig koppel doorheen het hele toerengebied met een piek van 43,4 Nm bij 6250 tpm. Zo beschik je steevast over een goed acceleratievermogen waar zelfs de meest ervaren motorrijders plezier aan beleven.

Sluiten


Sleep om te draaien
Aan het laden
  • Pearl Dask Yellow Standaard
  • Matte Fresco Brown Standaard
  • Matte Laurel Green Metallic Standaard
  • Matte Gunpowder Black Metallic Standaard
*
Honda CL500 reflection of you

Rijd zoals je bent

Wat is een motorfiets? Het is onderscheidend. Jouw motorfiets maakt je uniek. Het is natuurlijk een snel, eenvoudig en plezierig vervoersmiddel. En tegelijkertijd is het zo veel meer. Het definieert je levensstijl en de vrijheid die je ervaart wanneer je gekende grenzen verlegt. Ondefinieerbaar, ongelimiteerd. Rijd zoals je bent.