Taal Sluiten

Klik om taal te wijzigen

NT1100

Het nieuwe Touring tijdperk

NT1100 dynamisch 3/4 frontaal beeld met passagier


De NT1100 is een doordachte, verfijnde en uiterst moderne toermachine. En we hebben ze net een upgrade gegeven. De tweecilinder heeft nu meer koppel in het lage tot middelhoge toerengebied voor een betere acceleratie. Een sportieve nieuwe kuip huisvest het eenvoudig te verstellen scherm en de LED-koplampen met nieuwe DRL-knipperlichten, terwijl een nieuwe IMU-besturingsunit (Intertial Measurement Unit) de basis vormt van het opgewaardeerde elektronicapakket dat de rijmodi regelt. De verbeterde reactie van het optionele DCT bij lage snelheden maakt ook echt een verschil, net als de keuze voor elektronische vering (ES) die de NT1100 naar een andere plaats brengt. Absolute perfectie tijdens het rijden.

icon engine
Electronic Suspension
Showa-EERA™ vering is nu een optie, en werd geoptimaliseerd voor een waaier aan rij-omstandigheden afhankelijk van de geselecteerde rijmodus.
drive icon
Daytime Running Lights
DRL heeft nu geïntegreerde richtingaanwijzers voor een betere zichtbaarheid ten aanzien van voetgangers en andere weggebruikers.
emissions icon
Toegenomen bagagecapaciteit
De standaard gemonteerde koffers hebben nu elk 4 liter extra inhoud wat betekent dat in beide koffers gemakkelijk een integraalhelm past.
infotainment
Verstelbaar windscherm
5-voudig verstelbaar windscherm is nu nog eenvoudiger met één hand te verstellen vanuit het zadel.
safety
Zes-assige IMU
De zes-assige Inertial Measurement Unit (IMU) breidt het besturingsbereik uit met ondersteuning voor het nieuwe bochten-ABS, de achterwiellift controle, het DCT en nog veel meer.
Opbergruimte
Verbeterde Dual Clutch Transmission
Het zeer populaire optionele DCT grijpt nu boterzacht aan bij het vertrekken en op lage snelheden.

NT1100 zijdelings beeld van stadsrit

De perfecte reisgezel

Het zijn de detailverbeteringen die van de nieuwe NT1100 zo'n perfecte reisgenoot voor de lange omvaart maken en ze zijn allemaal aangebracht door de mensen die er écht toe doen - NT1100-eigenaren. De nieuwe dynamische voorkuip omstuwt de rijder met elegante aerodynamische efficiëntie bij hogere snelheden, waardoor de rijder beter beschermd is tegen de wind en minder snel moe wordt. Het is nu ook mogelijk om het scherm zittend (en stilstaand) met één hand in 5 standen te verstellen. Beide kofferdeksels zijn dieper zodat er in elke koffer meer ruimte is, genoeg voor een integraalhelm. En het voorspatbord steekt achteraan nu 150 mm verder naar buiten, zodat het fungeert als spatscherm om water af te voeren. De grote 20 l brandstoftank biedt alle ruimte voor langeafstandsritten, met een bereik van 400 km tussen tankbeurten.

NT1100 zijdelings beeld van stadsrit

Vermogen voor alle gelegenheden

Als je koppel moet hebben, dan moet je koppel hebben. Vooral inhalen met een duopassagier en bagage. En dus heeft de 1.084 cc OHC tweecilinder er 7% koppel bij gekregen, meteen vanaf de onderste toeren en recht tot aan het middengebied. Ook meer vermogen in het middenbereik dankzij een hogere compressieverhouding van 10,5:1 en een nieuwe krukas en drijfstangen. De respons van Throttle By Wire (TBW) is geoptimaliseerd voor lineariteit, waardoor een soepelere respons wordt verkregen die aansluit bij de toegenomen prestaties. Het verschil in acceleratie door de versnellingen heen is meteen duidelijk. De tweecilinder is ook brandstofefficiënt, een verbruik van 5 l per 100 km is haalbaar. En de uitlaatdeun heeft een verfrissend, pulserend ritme - de perfecte achtergrond voor een lange rit.

NT1100 zijdelings beeld van stadsrit

Aangepaste elektronica voor verbeterde wegligging

Aan de basis van de superieure stuurcapaciteiten van de NT1100 ligt een zes-assige IMU, weggestopt in het midden van de machine, die in realtime precies meet wat de motorfiets doet terwijl hij het aan het doen is. Dit betekent dat het Honda Selectable Torque Control (HSTC) met zijn 3 interventieniveaus een nieuw en verfijnd tractiemanagement voor het achterwiel biedt, evenals Wheelie Control. En voor een extra dosis rijvertrouwen is Cornering ABS aan het elektronische pakket nieuw toegevoegd. De IMU houdt rekening met zowel de hellingshoek als de vertraging en de slipsnelheid van de voor- en achterwielen om de remdruk via het ABS te regelen. Het drooggewicht van 238 kg zorgt ook voor een gemakkelijke handlelbaarheid bij lage snelheden en een sportief gevoel bij hoge snelheid.

NT1100 zijdelings beeld van stadsrit

Toegenomen veiligheid dankzij geavanceerde rijhulpmiddelen

Het loont om gezien te worden, op zoveel niveaus. Natuurlijk is stijl belangrijk en de nieuwe dubbele LED-projectorkoplampen - met hun hoog/laag 'verborgen oog'-design - geven een opvallende indruk van onverschrokkenheid. Verfijnde dagrijverlichting (DRL), nu met ingebouwde richtingaanwijzers, maakt de positie op de weg zeer helder zichtbaar voor alle andere weggebruikers terwijl de zelfdovende Emergency Stop Signal (ESS) technologie ingrijpt op de richtingaanwijzers achteraan en aldus achteropkomend verkeer waarschuwt bij een harde stop. En om je tijdens het rijden verbonden te houden, is het 6,5-inch TFT-touchscreen voorzien van Apple CarPlay® en Android Auto.® smartphone-integratie. Er is ook een nieuwe Electronic Suspension-variant beschikbaar voor nauwkeurige respons en aanpasbaarheid.


Showa-EERA vering voor de NT1100

Electronic Suspension als upgrade

Precies waarop jij zat te wachten...

Showa Electronically Equipped Ride Adjustment (Showa-EERA™) vering is nu een optie. Met instellingen die speciaal voor de NT1100 zijn ontwikkeld, levert het systeem direct de optimale dempingskracht in verhouding tot de snelheid van de slag, de rijdynamiek en de stand van de motorfiets zoals gedetecteerd door de IMU en andere sensoren. Het past zich in realtime aan; tijdens het remmen wordt het induiken gecontroleerd om de stabiliteit te behouden en het daardoor bekomen rijgedrag is niet te evenaren met een conventionele setup. En Showa-EERA™ koppelt automatisch aan de gekozen rijmodus: TOUR levert een stevige demping voor hogere snelheden, URBAN biedt een middenweg in functie van comfort en RAIN gebruikt een zachtere demping, waardoor de respons en het gevoel zachter worden. Aanpassingen zijn mogelijk en de veervoorspanning achter kan al rijdend worden bijgeregeld.

NT1100 TFT en selectie van de rijmodus

Perfecte set-up

Rij zoals je wil.

Met Throttle by Wire en IMU-sturing coveren drie standaard rijmodi de meeste rij-omstandigheden en bieden, samen met het Honda Selectable Torque Control (HSTC), op 3 niveaus een nieuw geoptimaliseerd rijmanagement. URBAN levert een allround middelbare inzet van motorvermogen en motorrem. RAIN vermindert het vermogen en motorrem op natte oppervlakken, terwijl TOUR het volledige motorvermogen en standaard motorrem levert, voor een krachtige acceleratie met duopassagier en bagage. De vermogensafgifte, motorrem en HSTC kunnen door de GEBRUIKER worden aangepast om het vermogen en gevoel gewoon in te stellen zoals jij dat wilt. Elke rijmodus is ook gelinkt aan de afstelling van de vering in de optionele Showa-EERA.

Elegante expressie

Kijk eens heel goed rond en kies de jouwe.

Sleep om te draaien
Aan het laden
  • Matte Warm Ash Metallic Standaard
  • Gunmetal Black Metallic Standaard
  • Pearl Hawkseye Blue Standaard
*